Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Ověření čtenářských dovedností při čtení tištěného a digitálního textu u dětí mladšího školního věku
Marková, Kateřina ; Šporclová, Veronika (vedoucí práce) ; Pešout, Ondřej (oponent)
Práce se zaměřuje na ověření čtenářských dovedností u dětí mladšího školního věku při čtení textu tištěného a čtení textu digitálního z obrazovky počítače. Se čtením digitálního textu se setkávají stále mladší čtenáři na samém začátku vývoje své čtenářské zkušenosti, proto si práce klade za cíl zmapovat vliv čtení z obrazovky počítače a rozdíly v jeho zpracování a porozumění v porovnání se čtením textu tištěného. Teoretické základy práce popisují na základě českých i zahraničních zdrojů psychologické aspekty čtení, dále shrnují poznatky o čtení digitálního textu z obrazovky, zejména faktory, které takové čtení ovlivňují, jeho výhody a nevýhody a procesy, které při takovém čtení probíhají. Samostatná kapitola je věnována čtení z obrazovky dětmi školního věku, které byly následně i probandy části výzkumné. Výzkumná část se věnuje ověření několika hypotéz, které sledují rozdíly při čtení tištěného a digitálního textu z obrazovky notebooku stejné obtížnosti. Účastníky výzkumu jsou žáci základních škol ve věku 8-10 let (n=94, dívek n= 48, chlapců n= 46). Jako metoda pro ověření čtenářských dovedností byla zvolena Zkouška čtení Z. Matějčka, která umožňuje zhodnotit dynamiku čtenářských kompetencí, jako jsou výkony v chybovosti, rychlosti a porozumění textu. Ověření čtenářských dovedností je doplněno...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.